αρχική

δημοτικό σχολείο Αδριανής

Τουριστικός οδηγός του Δήμου μας

περισσότερες φωτογραφίες της περιοχής

Ευέλικτη ζώνη

σταυρόλεξα

αγωγή υγείας

<γιορτές>

 

 

 

Ευέλικτη ζώνη

Ø     Επιλογή θέματος:

Οι μαθητές προτείνουν διάφορα θέματα για τα οποία θα ήθελαν να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και που προφανώς τους ενδιαφέρουν.

Τα θέματα που προτείνονται είναι:

1)Παιχνίδια, 2)βιβλία  3)συνταγές  4)φυτά της περιοχής μας

Στη συνέχεια γίνεται ψηφοφορία ώστε να επιλεγεί ένα θέμα

Επιλέγεται το θέμα «φυτά της περιοχής μας» με σημαντική διαφορά. Σ’ αυτό πιθανόν συντέλεσε το γεγονός πως την προηγούμενη χρονιά οι μαθητές εργάστηκαν με παρόμοιο θέμα (η πανίδα της περιοχής μας).

Ø      Κριτήρια επιλογής που ανέφεραν οι μαθητές:

Το γεγονός πως είχαν ασχοληθεί κατά το προηγούμενο σχολικό έτος με την πανίδα της περιοχής και με την επιλογή αυτού του θέματος θα ολοκλήρωναν τη μελέτη του φυσικού τους περιβάλλοντος.

Το γεγονός πως ήδη ξεκινήσαμε στο μάθημα της Φυσικής να μελετάμε το κεφάλαιο «Φυτά» και αυτό μαζί με τα πειράματα που διεξάγονταν στην τάξη τους έδωσε το έναυσμα.

Το πλούσιο σε βλάστηση περιβάλλον της σχολικής αυλής. (πραγματικά ένα σπάνιο προαύλιο, αφού διαθέτει πλούσιο κήπο και στο πίσω μέρος ένα ολόκληρο δασάκι)

Ø    Στόχοι:

Να γνωρίσουν τα φυτά του περιβάλλοντος τους.

Να μάθουν να τα αγαπάνε, να τα φροντίζουν και να τα σέβονται.

Να γνωρίσουν περισσότερες λεπτομέρειες από τη ζωή και τη φυσιολογία των φυτών.

Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα ποικίλα είδη φυτών.

Να πλουτίσουν το λεξιλόγιό τους στον τομέα που αφορά τα φυτά.

Να τα εκτιμήσουν ως πλουτοπαραγωγική πηγή του τόπου τους.

Ø     Διαχωρισμός ομάδων:

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες κατά τον τρόπο που εκείνοι επιθυμούν. Έτσι σχηματίζονται 3 ομάδες, από τις οποίες οι 2 αποτελούνται από 4 παιδιά και η μια από 5. Στη συνέχεια όταν ήρθε ένας καινούριος μαθητής στην τάξη επέλεξε να ενταχθεί στην ομάδα των 5.

Οι ομάδες επέλεξαν όνομα, συντονιστή, σύνθημα και χρώμα. Ανέλαβαν να σχεδιάσουν σε ένα χαρτόνι τα σύμβολά τους, τα ονόματά τους και τα συνθήματά τους. Τα χαρτόνια αυτά τοιχοκολλήθηκαν στην τάξη.

Οι ομάδες αυτές θα λειτουργήσουν με αυτή τη σύνθεση και στις ομαδικές εργασίες που διεξάγονται και στα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου.(π.χ. Γεωγραφία, Φυσική, κ.λ.π.

Ø     Δραστηριότητες:

Ø      1η δραστηριότητα:

Οι ομάδες ανέλαβαν από μια ομάδα φυτών (με βάση την κατηγοριοποίηση που κάναμε στο μάθημα της Φυσικής)

Η ομάδα «αετοί» ανέλαβε τα Δέντρα

Η ομάδα «γοργόνες» τις πόες.

Η ομάδα «γύπες» τους Θάμνους.

Καθεμιά από τις παραπάνω ομάδες ανέλαβε να συλλέξει φύλλα από φυτά της αρμοδιότητάς της, να τα αποξηράνει και να δημιουργήσει μια μικρή έκθεση (τύπου κολλάζ) την οποία θα παρουσίαζε στην τάξη.

Ø      2η Δραστηριότητα:

Αναλάβαμε τον καθαρισμό του κήπου του σχολείου και το φύτεμα νέων ειδών στον κήπο του σχολείου.

Η δραστηριότητα αυτά μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε από στην πράξη την φροντίδα που απαιτούν από εμάς κάποια φυτά. Επίσης παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για τα μέρη των φυτών που ξεριζώσαμε μα και αυτών που κλαδέψαμε. Συνδέσαμε τις παρατηρήσεις μας με σχετικές γνώσεις που αποκτήσαμε από το μάθημα της Φυσικής.

Ø      3η Δραστηριότητα

Παίξαμε στην τάξη μέσα το παιχνίδι των λέξεων. Η κάθε ομάδα έπρεπε μέσα σε 5 λεπτά να γράψει όσες περισσότερες λέξεις μπορούσε που να σχετίζονται με το θέμα που έχει αναλάβει.

Στο τέλος έγινε καταγραφή των λέξεων αυτών στον πίνακα και η κάθε ομάδα έπαιρνε 5 πόντους για κάθε λέξη που είχε γράψει.

Η ομάδα που θα συγκέντρωνε τους περισσότερους βαθμούς θα ανέθετε από μια εργασία στις άλλες δυο ομάδες.

Ø      4η Δραστηριότητα

Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φέρει πληροφορίες για κάποιο φυτό που να ανήκει στην ομάδα του και ευδοκιμεί στην περιοχή μας.

Ø      5η Δραστηριότητα

Το λεξιλόγιο που συγκροτήθηκε από την 3η δραστηριότητα διαμορφώθηκε σε σταυρόλεξα τα οποία δόθηκαν στους μαθητές να τα λύσουν.

Η δραστηριότητα αυτή λειτούργησε και ως αξιολόγηση του προγράμματος.

6η δραστηριότητα

φτιάξαμε φυτολόγια